Iljusin Il-62 Classic

 

 

Az Il-62-est 1962-ben mutatták be a közönség számára. Akkoriban a világ a Boeing 707 és a VC10 szovjet ellenlábasát ismerhette meg. Ez a gép hatalmas lépésnek bizonyult a Szovjetunióban a kényelem és a biztonság terén. Az Il-62-est az Aeroflot-nak fejlesztették ki, mint nagy hatótávolságú, kényelmes utasszállító repülőgépet. A légitársaság a Tu-114-eseket kívánta lecserélni erre a típusra. Az Il-62-est folyamatosan fejlesztették tovább. A gyártási technológia fejlődésével jobb sugárfordítót, kényelmesebb üléseket, zajszintcsökkentést célzó hajtóműgondolákat, megháromszorozott navigációs berendezést kaptak az újabb gépek. A jobb teljesítményű Il-62M-en és ennek nehezebb, megerősített változatán az Il-62Mk-n a korábbi Kuznyecov NK-8-4 típusú hajtóművek helyett Szolovjev DK-30Ku típusúak vannak. A két mai típus mind a mai napig szállít utasokat Oroszországban, a FÁK államaiban, Kubában és Észak-Koreában .A még üzemben lévő gépek között találhatóak még a katonai állományban VIP szállítógépek. Bár a típus megjelenésekor igazi úttörőnek számított, mára már elavult és a kilencvenes évek közepén az üzemeltetői inkább az A310-essel vagy a Boeing 767-essel váltották föl.

 

         Műszaki adatok:

                   Utazósebesség: 900 km/h

                   Csúcsmagasság: 11 400 m

                   Hatótávolság: 8000 m

                   Tömeg: üres:69 400 kg, max. felszállóteher: 165 000 kg

                   Méretek:

                            Fesztáv: 43, 20 m

                            Hossz: 53, 12 m

                            Magasság: 12, 35 m

                            Szárnyfelület: 282, 20 m2

 

Vissza az ismertetőkhöz >>

Vissza a főoldalra >>