Iljusin Il-62 Classic
Az Il-62-est 1962-ben mutatták be a közönség számára. Akkoriban
a világ a Boeing 707 és a VC10 szovjet ellenlábasát ismerhette meg. Ez a gép
hatalmas lépésnek bizonyult a Szovjetunióban a kényelem és a biztonság terén. Az
Il-62-est az Aeroflot-nak fejlesztették ki, mint nagy hatótávolságú, kényelmes
utasszállító repülőgépet. A légitársaság a Tu-114-eseket kívánta lecserélni
erre a típusra. Az Il-62-est folyamatosan fejlesztették tovább. A gyártási
technológia fejlődésével jobb sugárfordítót, kényelmesebb üléseket, zajszintcsökkentést
célzó hajtóműgondolákat, megháromszorozott navigációs berendezést kaptak az
újabb gépek. A jobb teljesítményű Il-62M-en és ennek nehezebb, megerősített változatán
az Il-62Mk-n a korábbi Kuznyecov NK-8-4 típusú hajtóművek helyett Szolovjev
DK-30Ku típusúak vannak. A két mai típus mind a mai napig szállít utasokat Oroszországban,
a FÁK államaiban, Kubában és Észak-Koreában .A még
üzemben lévő gépek között találhatóak még a katonai állományban VIP
szállítógépek. Bár a típus megjelenésekor igazi úttörőnek számított, mára már
elavult és a kilencvenes évek közepén az üzemeltetői inkább az A310-essel vagy
a Boeing 767-essel váltották föl.
Műszaki adatok:
Utazósebesség:
Csúcsmagasság:
Hatótávolság:
Tömeg: üres:69
Méretek:
Fesztáv: 43,
Hossz: 53,
Magasság: 12,
Szárnyfelület: 282,